Home > General > D-ale mele #133

D-ale mele #133

Forbes: Premiile literare, interne și externe, reprezintă vectori de vânzări și de marketing în piața editorială din România? Cu alte cuvinte, o carte distinsă cu un premiu intern se vinde mai bine? Dar o traducere cu un premiu extern are un avantaj competitiv în vânzări?

Ana Nicolau: Premiile literare de la noi sunt importante pentru cei care le primesc şi pentru o clasă mică de intelectuali, însă din păcate nu cred că au suficientă notorietate sau că reprezintă o garanţie a valorii literare pentru cititorii obişnuiţi. Iar lipsa unor criterii clare de acordare, cu o variaţie mare de la un an la altul, nici nu cred că se vor impune prea curând pe piaţă.

Premiile străine importante precum Pulitzer, Nobel, Man Booker, dar şi topurile New York Times aduc într-adevăr un plus în vânzări, şi cărţile respective se bucură de mai multă atenţie din partea presei locale.

(Ana Nicolau, Forbes.ro)

Din nou despre irelevanța premiilor românești. Situația nu se va schimba atâta timp cât anumite persoane nu se vor retrage, la pachet cu ale lor mentalități ce țin de diverse combinații, favoruri și alte mizerii. Oameni care se proclamă mari în intenții și principii, dar care au sufletul mic.

Advertisements
Categories: General
  1. June 27, 2018 at 3:31 pm

    justă concluzie!

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: