Home > Fantasy, Recenzii, Scriitori, SF > Ce povestiri am mai citit #95

Ce povestiri am mai citit #95

Gazeta SF nr. 72, martie 2017:

1. Aurel Cărășel – Întrerupere de program. Sună a fragment, nu a povestire. Mi-a plăcut grija la detalii.

2. Borislav Velimirovici – O nouă specie. Lungă, dar m-a prins. N-am înțeles de ce lipitorile-vampir căutau să îl muște pe Nimrod care era deja infectat.

3. Victor Cilincă – Zombra. Primul paragraf rămâne confuz, chiar și la recitire (după ce te obișnuiești cu felul narațiunii).

4. Mihail Toma – Foc dezlănțuit. În sfârșit, ceva (mai mult de) agreabil, deși intriga e neclară. Ce rol avea Clark? S-au vaccinat toți sau nu?
Redactarea încă e deficitară – virgule absente, prea multe puncte de suspensie, lipsa unor cratime (“ignorând încercarea mea de ai afla identitatea”) sau prezența lor nenecesară (“Bine a-ți venit la noi!”).

4. Remus Paul – Moartea lui Eald (fragment). Uhm, textul trebuie periat zdravăn.
Nu îmi pot închipui o odaie cu tron și statui, plus personalul de rigoare. “care purta deseori o mantie albastră și o tunică de culoare azurie” – și alteori ce purta? “iar mantia albastră era atât de largă încât aproape îi acoperea întregul trup. La cingătoare, avea teaca în care își ținea sabia” – o mantie nu atât de largă de vreme ce se vedeau atâtea.
Multe repetiții (stilistice) și detalii intutile pe care le simți că există parcă doar pentru a respecta o (oarecare) rețetă literară,

  1. March 7, 2017 at 7:27 pm

    Am fost rugat să nu-i dezvălui identitatea. Clark era curierul… Habar n-am dacă s-au vaccinat toți! Se pare că oricâte virgule pun, tot nu-i de-ajuns!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ha! Ha!
    Strângeri de mână!

    • March 7, 2017 at 7:59 pm

      Dacă era doar curier, de ce a fost omorât de doctor? Doar aducea inhibatorul.

  2. March 7, 2017 at 7:32 pm

    Redactarea… mea culpa! Recunosc că-n ultima vreme mi-au scăpat cam multe erori de ortografie, mai ales de punctuație, 😦

    • March 7, 2017 at 8:00 pm

      Faptul că tu ai de corectat atât(ea) indică un nivel (mult) mai jos decât cel ce ajunge la cititori.

  3. March 7, 2017 at 7:35 pm

    Ah, era să uit: Apropos de micro-editorialul din acest număr, încă un motiv de bucurie: Nu ne-am mai luat niciun decinu TM.

    • March 7, 2017 at 8:03 pm

      Nu credeam că e atât de înfricoșător. 😀

  4. March 8, 2017 at 12:08 am

    Să o luăm la genul: profesorul era într-o stare de exaltare, îi era teamă să nu se dea o alarmă timpurie și să se trezească cu mascații în bătătură.

  5. Boris
    April 6, 2017 at 1:26 pm

    In prima confruntare cu lipitorile, Nimrod nu era infectat, iar ele (lipitorile) o protejau pe Eva. La a doua intlanire, cea din tunel/radacina, lipitoarea-vampir era deranjata de prezenta lui, sa spunem ca se afla intr-un moment mai intim. 😉

    multumesc

  6. Boris
    April 6, 2017 at 1:35 pm

    … imperechere

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

