Home > General > Sfatul cititorului (II)

Sfatul cititorului (II)

Prejudecăţi. Toţi le avem, chiar dacă nu recunoaştem – aşa e firea umană. Da, ele se pot transforma în rasism, xenofobie etc., dar ele sunt atât cauză, cât şi efect pentru formarea de preferinţe sau aversiuni. Inclusiv legat de genuri literare sau autori.

Le am şi eu pe ale mele. Mă feresc să citesc:
– urban fantasy. Fie au o credibilitate redusă, fie sunt o înşiruire de aventuri, aspect pe care îl pot suplini uşor cu sword & sorcery, mai ales că de ani de zile (încerc să) citesc un gen conex – epic fantasy.
– cyberpunk. Concepte depăşite ori greoaie în asimilarea lor.
– literatură cu zombies. Nu găsesc vreo logică în “existenţa” unor astfel de creaturi (au viaţă şi în acelaşi timp nu!?)
– steampunk. Oamenii sunt compuşi în principal din oxigen, carbon şi hidrogen. Ultimele două formează hidrocarburi. Cât de credibilă este o lume steampunk (mai mult, un timeline alternativ pe Pământ) în care petrolul este present și accesibil la un moment dat?

Așa. Am o colegă căruia îi cam fac cu ochiul genurile SF și fantasy. Are o părere destul de proastă despre ele. Adică prejudecăți. Subțirimea poveștii, majoritatea subiectelor abordate, grosimea de 800+ de pagini a unor cărți, gruparea lor în trilogii/serii interminabile – toate astea o cam descurajează. Și-a propus să citească Războiul bătrânilor a lui John Scalzi. I-am zis că military SF nu ar fi chiar subgenul potrivit cu care să înceapă.
Apoi i-am furnizat câteva sugestii, cum ar fi Tigana a lui Guy Gavriel Kay – scriitură relativ simplă, însă în același timp adâncă (și cu tonuri lirice), plus o temă interesantă și un protagonist principal negativ cum rar întâlnești. Dar este în engleză și ea vrea să citească în română.

Recomandări?

Categories: General Tags:
  1. May 10, 2016 at 4:54 pm

    1. Idei: incredibila Zei Americani de Gaiman- fantastică, suficient de aproape de mainstream pt o inițiere; strict din SF, Mâna stângă a întunericului de Le Guin, care e sensibilă și emoționantă, simplu de înțeles și totuși foarte profundă în probleme, plus (un fel de) poveste de dragoste. Și e subțirică🙂
    2. Cyberpunk e genul meu preferat, epic fantasy pe 2: mă renegi tu pe mine sau eu pe tine?😛 Atunci primul meu roman nu o să-ți placă🙂
    3. O intrare în SF cu military scifi e una dintre ele mai proaste idei posibile…

  2. May 10, 2016 at 4:57 pm

    a, și ai 2 Sfatul cititorului II și nici un I

    • May 11, 2016 at 1:05 pm

      Am corectat, mulţam.🙂

  3. May 10, 2016 at 5:15 pm

    Nicola Griffith – Rîul liniştit. Poţi să-i faci cadou exemplarul tău, îţi aduc eu altul.

  4. endymion
    May 11, 2016 at 7:31 am

    sa incerce Martianul…este usor de citit….sau David Brin, trilogia Uplift

  5. d.orin
    May 11, 2016 at 10:27 am

    pentru epic fantasy as arunca in ring robin hobb – trilogia farseer. stiu, trilogie, pagini multicele, dar functioneaza ca premergator pentru ASOIAF🙂

  6. May 11, 2016 at 12:21 pm

    Notat tot. Multam fain!

  7. pisica neagra pe acoperis
    May 12, 2016 at 8:28 am

    Clark cu Sfarsitul copilariei a dat roade de cate ori am imprumutat-o. Oldie but goldie🙂

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

