Home > Fantasy, Recenzii, Scriitori, SF > Ce povestiri am mai citit #78

Ce povestiri am mai citit #78

Gazeta SF nr. 60, martie 2016:

1. Bogdan Lazăr – Update. Dialoguri neverosimile şi prea lungi, iar semnele de exclamare folosite în abundenţă au dat impresia unor personaje ori pline de efuziuni sau exaltare ori foarte emotive. Firul narativ nu e original şi cel puţin două momente scârţie: cel în care veridicitatea identităţii lui Echo se face doar pe baza identificării trăsăturilor moştenite de la ambii părinţi, precum şi cel în care Filip acceptă să fie “persoana potrivită pentru revoluția care urmează”.
Singurul lucru pozitiv este modul subtil în care au fost strecurate informaţii de fundal.

2. Florin Giurcă – Reality show. O idee deloc originală, dar care iese în evidenţă prin contextul autohton în care este prezentată. Partea cu lupul putea să lipsească.

3. Florin Purlucă – El e tipul de cursă lungă. Genul de povestire care funcţionează dacă eşti certat niţel cu logica. E puţin probabil să nu fie remarcat cineva care nu îmbătrâneşte. De asemenea, pentru un viitor fără probleme, nu se pleacă aşa deodată din casa familială, pe deasupra cu tot cu economii. Ce e era dacă aştepta până după înmormântare? Bonus: “lăsând în urma lor pe cei care nu voiau sau nu puteau să plece”.
Pe de altă parte, conţine câteva paragrafe solide.

4. Daniel Boca – Pangeea. Încă o povestire deloc originală… până la final care rămâne surprinzător chiar şi atunci când realizezi că e complet credibil.

5. Ionuț Ghionea – Iliuţă. Un simplu text, căci nu are nici măcar morală, adică acel element ce l-ar fi transformat într-o povestire. În schimb mi-a plăcut scriitura – am recunoscut câteva trucuri care sunt folosite iscusit.

  1. March 29, 2016 at 8:27 pm

    Mulțumesc pentru lectură. Dacă mă întrebi pe mine, este un text foarte bun, pentru că eu nu am (pentru moment) capacitatea dozajului corect, complet etc. în povestirile foarte scurte. (are 1400de cuvinte, textul nu trebuia să depășească 1500)🙂 Dar dacă intru în detalii, sunt cam multe răspunsuri care lipsesc la finalul lecturii. N-am înțeles care-i faza cu bonusul, e de bine sau de rău?🙂

    • March 29, 2016 at 9:18 pm

      Da, am revăzut sclipiri.

      Cred că era corect “lăsându-i în urma lor pe cei care nu voiau sau nu puteau să plece”

      • mmcpflorin
        March 29, 2016 at 10:46 pm

        “Oamenii migrau spre centru, prea grăbiți de idealuri și visuri, lăsând în urma lor pe cei care nu voiau sau nu puteau să plece.”
        Cred ca varianta sugerata de tine ar fi mai curand o chestiune gen “asa suna mai bine”. Sau poate ca sunt suficient de obosit acum (azi chiar a fost o zi plina rau) si imi scapa greseala.
        Raman la convingerea ferma ca sunt putini cei care pot sa scrie un text foarte bun in 500-1500 de cuvinte. Chiar am citit o antologie de curand, cu texte scurte-scurte, care m-a convins. Si include texte de Pohl, Clarke etc. Unele chiar par dintr-o bucata. Fara cap sau cur, cum s-ar zice.🙂 si nu, nu caut sa ma disculp. Insist, este un text al naibii de bun, daca n-ar fi asa de rau.🙂

        • March 30, 2016 at 11:35 am

          Varianta mea sună mai bine dpdv gramatical.🙂

  2. March 29, 2016 at 10:07 pm

    Multumesc si eu, mi-am amintit de copilarie si am scris un text simplu pentru un copil de 6-7 ani.

    • March 30, 2016 at 11:36 am

      Da, e un text, nu o povestire (cel puţin după criteriile mele).

  3. March 30, 2016 at 6:06 am

    unde e #77-le?

    • March 30, 2016 at 11:37 am

      Ops, typo.🙂 Rezolv mâine.😀

  4. March 30, 2016 at 6:11 pm

    Mulţumiri pentru opinii🙂

  5. Bogdan Lazăr
    April 4, 2016 at 6:06 pm

    Multumesc!

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

