Home > Fantasy, Recenzii, Scriitori, SF > Ce povestiri am mai citit #74

Ce povestiri am mai citit #74

Gazeta SF nr. 57, decembrie 2015:

1. Mihai Cioflec – Îngerii păzitori. Premisa nu e rea, dar e distrusă de expoziţiile stângace, de modul în care vorbesc personajele şi de încheierea mediocră.
Virgule în număr excesiv sau care lipsesc, iar “inconsistenţă” are aici sensul din engleză.

2. Wilhelm von Paul – Umbrele din Maglavit. Pitorescul naraţiunii e amplificat de numele personajelor şi folosirea unor regionalisme. Lungă, însă deloc plictisitoare, ba chiar are şi umor pe ici, pe colo.
Există câteva gâlme în cazul unor “treceri”, de exemplu “Am abandonat deci speranţa în obţinerea clemenţei ca urmare a unei atitudini umile şi, cu mintea astfel eliberată, mi-am permis să-l observ pe agentul Elefterescu.”

3. Florin Giurcă – Ultima minune a lui Apollo F.. Nu am înţeles partea cu “De n-am găsit la timpul potrivit pe cine trebuie”. Finalul este excelent.
Unele timpuri verbale sunt greşite.

4. Remus Paul – Când moșul și-a pierdut ursul polar. Oana e un copil, dar descrie ca un adult. Cum scrisorile se succed la intervale mari de timp, cerinţa de a găsi şi returna ursul polar într-o singură noapte nu are sens.
Virgule lipsă, plus “niște ochi albaștrii” sau “aburi albaștrii”.

5. Ionuț Ghionea – Movila. Ultima propoziţie a stricat totul.

  1. March 16, 2016 at 1:14 am

    Culmea e ca ultima fraza am adaugat-o la citeva zile dupa ce am terminat povestirea, mi s-a parut inspirata. Iti multumesc ca ai citit ce am scris.

    • March 21, 2016 at 12:56 pm

      Știi de ce nu trebuia să existe, da?🙂

      • March 23, 2016 at 12:43 am

        Nu, chiar nu stiu😉 Poate e ceva subtil, nu ma prind ..

        • March 23, 2016 at 8:14 am

          1. Care poveste a băiatului? Poate “spusele”.

          2. Finalul era perfect dacă se termina în “un ban de aur sclipi nevăzut în soare”. Ce urmează după nu face altceva decât să “supraexplice”, astfel că irită cititorul.

  2. Valmon
    March 18, 2016 at 12:00 am

    Mi-a placut mandria nationala din Movila: aviaţia va executa un atac asupra poziţiilor româneşti. 😀

  3. Mihai Cioflec
    March 24, 2016 at 7:30 pm

    Punctuaţia salvează vieţi.
    ,,Hai să mâncăm bunica.”
    ,,Hai să mâncăm, bunica.”
    Din comentariul D-vs am înţeles că eu am realizat un adevărat genocid. Sper, totuşi, ca cei care poartă ,,povara” săvârşirii unor astfel de fapte să poată beneficia de asistenţa de specialitate a unui readactor ,,terapeut”.

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

