Home > Fantasy, Scriitori, SF, Stiri > Scurte #455

Scurte #455

despre generaţia nouă de scriitori români.

finaliştii 2015 Bram Stoker Award.

se lucrează la un nou film Predator (continuare? reboot? remake?).

săbii legendare şi arme în general din literatura fantasy/de ficţiune.

curiozităţi despre T. H. Huxley.

  1. mmcpflorin
    February 27, 2016 at 10:55 pm

    1. Lista incompleta🙂
    3. Sunt nerabdator. Mie mi-au placut filmele din seria Predator.

    • February 28, 2016 at 4:54 pm

      Incompletă? Ești politicos….Mie lista aia îmi denotă o vastă necunoaștere a roSFFH-ului (excepție Crâznic), mi s-a părut de-a dreptul… roz.
      Lista reală este: LD Bogdan, Mazilu, Rădoiu, Cadaru, Lamba, Ardelean, Voicescu, N. Stoica, I. Vișan și destui alții, vorbind doar de cei foarte noi, că și cu cei doar relativ noi (ca Ben Ami sau Mitoceanu) lista e și mai mare, și tot nu e cea de acolo.

      • mmcpflorin
        February 28, 2016 at 5:24 pm

        Asa-i.🙂 Sunt cateva nume acolo care scriu exclusiv pe bloguri. Dar…

  2. February 28, 2016 at 6:35 pm

    mda, e vechea discuție dacă bloggerii sunt scriitori. Ei bine, eu sunt foarte convins că nu, nici vorbă, doar în capul lor și-al anturajului.
    Unii sunt jurnaliști (ca Assassinul), alții recenzatori (ca fansf), majoritatea părerologi mai mult sau mai puțin pricepuți, iar unii… simpli grafomani. Care fac liste sau apar în ele.

  3. February 29, 2016 at 8:54 am

    Buna ziua
    Lista este incompleta. Nume vor fi adaugate pe masura ce apar recomandari din partea celor care citesc ceea ce scriu autorii romani contemporani. Am specificat in articol faptul ca nu am citit nimic scris de ei si ca totul este scris pe baza a ceea ce au recomandat alti bloggeri.
    De altfel, pe facebook am fost abordata si chiar certata ca nu am citit mai repede cartile respective. Scriu si aici, asa cum am scris si acolo: nu am citit pentru ca inca sunt intr-o perioada cand prefer sa citesc carti cu date istorice si politice, nu simt inca dorinta de a citi romane (pe blog apar recenzii la carti romantice citite de o prietena).
    Referitor la discutia daca bloggerii sunt scriitori….nu cred ca sunt scriitori in sensul strict al cuvantului. Daca ne gandim ca si elevii scriu la scoala compuneri mai lungi sau mai scurte, ar trebui oare sa ii consideram scriitori? Daca ne gandim la politicieni care publica diverse carti pentru a scapa de inchisoare, ar trebui oare sa ii consideram autori? Daca ne raportam strict la un anumit gen de carti (sa zicem istorice), ar insemna ca ceilalti nu sunt scriitori? Daca un blogger scrie poezii sau povesti, inseamna ca nu e scriitor?
    A fi scriitor inseamna mult si totodata nimic.
    Nu am pretentia ca sunt scriitor (chiar daca am facut acea lista), dar pot spune ca am scris acel articol intr-un moment in care asa simteam. Nici nu ma asteptam sa fie asa de multe distribuiri sau comentarii referitoare la acel articol care, din punctul meu de vedere, mai are multe lacune.
    Va doresc o zi buna!

  4. February 29, 2016 at 9:09 am

    ca sa nu fiu inteles gresit, nu pun in aceeasi galeata bloggerii jurnalisti sau recenzatori (tot respectul fata de mai multi pe care ii citesc constant, iar in viata de zi cu zi am prieteni buni care chiar traiesc din bloguri/site-uri de it, de ex.) cu cei pseudo-scriitori care se admira intre ei, cu cei din urma am ce am.

    • mmcpflorin
      February 29, 2016 at 9:52 am

      Fiecare cu munca lui. Trebuie totuși să-și aprecieze corect poziția. Fie el blogger, jurnalist, scriitor, vlogger, recenzor, critic etc. Nu poți fi all-in-one.

      • February 29, 2016 at 10:09 am

        exact. ai reusit in mai puține cuvinte și mai echilibrat să rezumi ce încercam eu să zic (eu-s mai pasional și tind să fiu prea vehement când mă aprind).

        • mmcpflorin
          February 29, 2016 at 1:08 pm

          🙂

  5. calin ne bunu'
    February 29, 2016 at 2:26 pm

    “Despre” = recomandari de la prieteni, citit interviuri, o sa le trec pe lista de cumparat/citit ?!?!?!?!?
    +
    “Cartile sf par a fi rupte dintr-o lume horror”
    Mai e ceva de zis ?

    • mmcpflorin
      February 29, 2016 at 2:45 pm

      Bine punctat!🙂

  6. March 1, 2016 at 9:09 am

    Totuși, nu e o listă a scriitorilor de SFFH, e o listă subiectivă de pe un blog (adică un loc prin definiție personal)🙂

    • March 1, 2016 at 3:15 pm

      postarea se numește: ”Scriitori romani – generatia noua”. Dincolo de denumirea cel puțin neinspirată, ceea ce m-a impresionat pe mine atât de ”plăcut” e faptul că sunt numărate vreo 3 persoane care NU AU PUBLICAT NIMIC VREODATĂ, nici măcar prin reviste online, dar nu o mare de nume cu cărți apărute (și foarte bune). E scriitor cineva care apare doar la el pe blog? Îmi păstrez convingerea că nu și că ideea e foarte nocivă și duce la devalorizarea celor care chiar scriu în mod real.
      Eu personal nu mă consider scriitor. Am vreo carte apărută? Nu. Deci nu sunt decât un amator deocamdată, nu e așa grea definiția.

      • mmcpflorin
        March 1, 2016 at 4:22 pm

        Perfect punctat Milos. Sunt de acord cu tine 100%.

      • March 1, 2016 at 9:33 pm

        De acord cu tine Miloș, nici nu mă gândeam să te contrazic, doar să nuanțez un pic problematica. Măcar pentru că suntem în plină era digitală. Așa de dragul discuției, când a devenit Andy Weir scriitor, după ce a publicat Marțianul pe blog sau după ce a fost tipărit (și ulterior ecranizat)?

        • March 2, 2016 at 9:59 am

          când l-a auto-publicat ca ebook pe Amazon și a avut și succes cu el. Dacă era doar auto-publicat și cumpărat de 5-10 prieteni tot nu-l consideram scriitor. Ca să fii scriitor trebuie, în opinia mea, să îndeplinești cumulativ 2 condiții: să fii (auto)publicat într-un volum, iar acesta să aibă un număr rezonabil de cititori în afara cercului tău. Până atunci ești ”wannabe writer”: poate că ești viitorul King sau Martin, dar … nu încă.

          • mmcpflorin
            March 2, 2016 at 10:22 am

            Aici e discutabil. Sunt scriitori si pictori foarte cunoscuti care aproape ca au murit de foame in timpul vietii pentru ca n-au vandut nimic. Au vandut insa de ordinul milioanelor de dolari postum. O chestine de sansa/noroc. Insa trebuie sa lamurim un lucru. Una este sa publici un roman (atentie, roman) chiar si pe blogul personal, nu neaparat spre vanzare – de bun simt nu musai o capodopera – si alta este sa-ti publici impresiile zilnic despre cefaci tu la scoala, in metrou sau la piata. Pe primul il pot considera un scriitor la inceput de drum. Pe cel secund, nicidecum.

            • March 2, 2016 at 11:09 am

              Mda, bine zis. Poți avea și zece volume, dacă te citesc prietenii și o mână de fani… ești un necunoscut. Din nefericire poți fi bun sau poți fi slab, că tot nu contează. Și revenind la minitopul împricinat… ne arată de fapt „faima” scriitorilor. Faptul că puștimea habar nu are de noi (când zic noi, mă refer la sefiști), iar motivele sunt evidente: prezență slabă în librării, interes scăzut, promovare ioc. Dar, observați, nu e vina cititorilor sau a blogărilor! Ei reprezintă publicul cititor. Ei aleg ce să citească. Și aici vin cu o altă dilemă a mea: un scriitor e cel care scrie pe placul publicului sau e cel care scrie așa cum dorește el? Pentru că mie îmi e clar că eu scriu pe modelul a ceea ce-mi place mie (bine, nici nu am habar ce place publicului larg, ce o mai fi însemnând și asta).

  7. March 2, 2016 at 7:28 pm

    Și totuși, una e să scrii ce îți place și alta e să fii îndrăgostit de cuvintele tale.

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

