Home > Fantasy, Recenzii, Scriitori, SF > Ce povestiri am mai citit #73

Ce povestiri am mai citit #73

Nautilus nr. 97, februarie 2016:

1. Cornel Fetcu – Meteormanii. La început, am zis că e vorba de naivitate. Apoi am realizat că e acel gen de povestire construită în jurul unei idei – n-ar fi fost totuşi ceva rău dacă nu ar aparţine subgenului “cu orice preţ”. Dialogurile sunt de-a dreptul inepte, formularea şi sensurile lor distrug toate încercările de a arăta nişte personaje cât de cât credibile. Drept urmare, şi naraţiunea suferă căpătând deseori tonuri rizibile. E ceva vreme de când n-am mai citit o povestire atât de stupidă.
Bonus: lipsesc virgule unde ar trebui să fie, iar unele sunt puse greşit.

2. Mircea Liviu Goga – Transilvania caldera. Am apreciat efortul de a alterna cinematografic două planuri – problema e că atunci când o faci în scris nu doar unul trebuie să aibă mai mult de un rol pur estetic. Finalul mi-a adus aminte de acest filmuleţ.

3. Rodica Bretin – Ultimul Gdar. La recitire devine mai bună – anumite dialoguri m-au iritat în primă instanţă. Nu m-a deranjat că deznodământul este previzibil.

  1. mmcpflorin
    February 12, 2016 at 8:00 pm

    Buna sau rea, reclama e tot reclama. M-ai determinat sa citesc povestirea 1.🙂

  2. mmcpflorin
    February 13, 2016 at 12:38 am

    Si by the way, povestirea 2. e prezenta in mai multe locuri, in aceeasi luna. Nautilus, Fictiuni si am mai gasit-o intr-un link pe Fb, dar nu-l mai retin.

  3. February 13, 2016 at 12:05 pm

    Meteormanii e dezastruoasă, dar după cum e scrisă cred că autorul e de școală generală, deci e de înțeles (nu și faptul că a fost publicată, în schimb). dar dacă vrei ceva rizibil și totuși de la un adult, citește în GSF de luna asta Meteoritul de Cioflec, să vezi acolo text monumental de ”bun”…. Poate că încurajarea ar trebui totuși să se oprească la o limită, mă refer la ambele texte.
    Și da, povestirea 2 a apărut simultan în 2 reviste, un gest necavaleresc al autorului. Și nici măcar nu-i bună.

    • mmcpflorin
      February 13, 2016 at 12:20 pm

      M-ai facut curios cu textul din GSF.🙂

    • February 14, 2016 at 1:56 pm

      O să ajung și la povestirea cu pricina.🙂

      • February 21, 2016 at 3:32 pm

        rectific, văd pe FB că autorul ”Meteormanilor” e om serios, cu copii, nu elev de generală cum am crezut…

        • February 22, 2016 at 7:50 pm

          Dacă eşti “aşezat” rezultă automat că (trebuie să) scrii bine?🙂

          • mmcpflorin
            February 22, 2016 at 8:18 pm

            Se presupune ca ar avea ceva vechime in ale cititului si, eventual, oaresce capacitate de-a scrie. Un fel de pseudotalent, care prin exercitiu poate fi dezvoltat.🙂

  4. February 23, 2016 at 5:37 pm

    nu, ba de multe ori are chiar efect negativ (familia preia atenția necesară scrisului). doar că eu am argumentat pentru înțelegere față de slaba calitate a textului prin scuza vârstei foarte fragede. Care s-a dovedit un argument fals.

  5. February 23, 2016 at 7:40 pm

    Deci există și înțelegere pt. cealaltă extremă?🙂

    • February 23, 2016 at 10:20 pm

      Nu. Ca cititor de revistă nu există înțelegere față de un text prost indiferent de motive.

  6. February 23, 2016 at 10:43 pm

    Exact, deci a fi “elev de generală” nu e o scuză.

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

