Home > General > D-ale mele #91

D-ale mele #91

Unele librării/practici trebuie să dispară. Am trecut pe la Cărturești, acolo la Patria. Și-am văzut seria Cavalerii Pardaillan a lui Michel Zévaco apărută în acest an la Litera. La chioșc, prețul unei cărți era de 15 lei. La Gaudeamus 2015 le-am vazut la pachet, ieșea parcă 11 lei pe bucată. Ei bine, la Cărturești costau 25 (!) de lei fiecare.
Vânzarea de cărți e un domeniu în care poți să compensezi profitul mic cu un rulaj mare. Tot timpul apar cărți, ce rost are să ai titluri care să se eternizeze pe rafturi, tu fiind un magazin fizic, cu spațiu limitat și cheltuieli suplimentare comparativ cu o librărie online (chirie, angajați, amenajare etc.)?

Da, unele librării/obiceiuri vor dispărea.

Categories: General
  1. mmcpflorin
    December 3, 2015 at 11:13 pm

    Cunoaștem! Pe Nemira.ro Războinicii vol. 1 – 19 lei. În librăria Alexandria Focșani – 39 lei.

  2. December 4, 2015 at 9:40 am

    Din ce știu eu, editurile lasă un discount generos (gen 50%) magazinelor online și librăriilor cu multă vizibilitate, respectiv rulaj mare. Când ești o llbrărie mică nu poți reduce prea mult prețul unei cărți fără sa ieși în pierdere, deci niciodată nu vei vinde cât o librărie mare.

    E un cerc vicios.

    • mmcpflorin
      December 4, 2015 at 5:21 pm

      Alexandria este destul de mare. Ar putea sa-si permita ceva reduceri de pret.

  3. Valmon
    December 4, 2015 at 3:59 pm

    Cateodata e avantajos si de la Carturesti. Eu am luat zilele astea 2 carti Minecraft pt copil. La chiosc nu se mai gaseau, la carturesti aveau la acelasi pret ca la chiosc – 45 lei bucata. In plus ti le impacheteaza gratuit daca vrei sa le dai cadou. Livrare gratuita de la 50 de lei in sus.

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

