Home > General > D-ale mele #65

D-ale mele #65

De câțiva ani mă învărt și eu prin lumea scriitorilor/traducătorilor/redactorilor/editorilor de SF&F și lucrul care mă nedumerește cel mai mult sunt anumite relații (natură și evoluție) între câteva facțiuni (nu știu dacă este termenul potrivit, având în vedere că uneori facțiunea e reprezentată de o singură persoană).

În primul rând, nu înțeleg cum oameni maturi (din toate punctele de vedere) se confruntă în moduri care mai de care copilăroase, gen “ba tu!”, “niciodată în viața mea!” etc.
În al doilea rând, unele motive pe care se întemeiază aceste dispute sunt fie stupide, fie ridicole, fie atât de neînsemnate încât combatanții ori au uitat de ele, ori s-ar amuza (teribil) dacă le-ar evalua la rece.
În al treilea rând, dinamica respectivelor conflicte mă lasă mască câteodată. Înțeleg să te împaci după ce te cerți sau să strici o prietenie/amiciție, dar nici acum nu pricep cum un diferend între doi dușmani de moarte (judecând după virulența cuvintelor și a luărilor de poziție) se transformă într-o prietenie totală cu unicorni și panseluțe, ca apoi să redevină o luptă de o intensitate apocaliptică și cu ramificații ce par că se vor întinde mai multe veacuri.

Pe măsură ce îmbătrânesc sunt convins tot mai mult că vanitatea stă la temelia celor mai multe acțiuni umane (oricât de nobile ar fi ele). Iar ea prosperă în lumea literară, în special în fandomul SF&F de la noi.

Update: și Lorena Lupu vorbește astăzi despre certurile între scriitori.

Categories: General
  1. No comments yet.
  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

