Home > Fantasy, Recenzii, Scriitori, SF > Ce povestiri am mai citit #60

Ce povestiri am mai citit #60

Helion SF nr. 54, august/septembrie 2015:

1. Miloş Dumbraci – Pieile de fier. Îndrăzneață și grandioasă, m-a dus cu gândul către diverse romane/serii fantasy scrise în cheie epică. Finalul este cel ce trebuie să fie.
Am fost puțin surprins de cadența și intensitatea conceptelor, dar înțeleg că e o povestire, nu un roman. Eu sunt obișnuit cu narațiuni mai molcome a căror lentoare este folosită și pentru a sublinia însemnătatea/rolul unor elemente de stil sau conținut.

2. Ciprian-Ionuț Baciu – Peștera cu sfinți. Cam lungă pentru ceea ce oferă, însă încheierea salvează tot, până și trăirile ușor feminine ale personajului principal.

3. Cristi Vicol – Pedeapsa lui Manitou. Mult mai bine întocmită decât Iluzia magicianului. Mi-a plăcut de la început până la sfârșit.

4. Ambrose Bierce – Cursă neterminată. Un text, nu o povestire.

  1. September 1, 2015 at 5:00 pm

    mulțumesc pt lectură și părere! Pe termen lung (din 2016 probabil) intenționez s-o transform în roman (dar nu e prima pe listă), deci se va regla ritmul, aici a trebuit înghesuită într-o întindere rezonabilă; oricum partea de luptă am vrut-o alertă. Pe de altă parte, am scris-o în timp ce eram impresionat de Cronicile Malazane (nu și încântat, prefer stilul Abercrombie, de ex.); nu este cu nimic și inspirată din el, dar am vrut ceva ”în cheie epică”.

  2. September 1, 2015 at 10:37 pm

    Sfârșitul a fost cam vijelios pentru gustul meu🙂

    • September 1, 2015 at 10:47 pm

      prea din scurt ca lungime? Prea alert ca ritm?

    • September 3, 2015 at 5:41 am

      eu am fost convins ca e prea lent comparativ cu inceputul🙂 la asta ma asteptam sa fiu criticat si chiar ma gandeam daca nu e cazul sa mai bag niste actiune; ce inseamna perceptia subiectiva…

  3. September 3, 2015 at 11:17 am

    Foarte faină povestirea „Pieile de fier”. Se trece iute-iute de la un cadru la altul, se aruncă idei în stânga și în dreapta, iar imaginația cititorului este aruncată în aer! Deși ritmul poate părea prea alert, lipsa unor cuvinte tehniciste sau a unor concepte greu de explicat (deși lumea maritimă întoarsă poate părea greu de înțeles, mai ales dacă nu ai văzut peter pan) duce la o citire fluidă, fără sincope. Ceea ce e minunat! Nu-mi dau seama cum ar arăta un roman, dar poate până atunci revii în lumea creată cu noi povestiri🙂

    • September 3, 2015 at 4:32 pm

      multumesc! ma bucur ca ti-a placut. Stii ce e culmea? Eu nu am vazut Peter Pan :)) din pacate mai patesc asta: idei care mi-au venit pur si simplu, deci 100% originale pt mine, le descopar apoi deja scrise de altii mai faimosi. Asa m-a uimit ”Hotul Cuantic”, pe care l-am citit luna trecuta si am gasit in el idei similare cu unele ale mele scrise cu 4 luni inainte intr-o povestire numita… ”Hotul de Moarte” lol. ”Pieile de Fier” e atat de alerta pt ca e inspirata de niste melodii de la Two Step from Hell, care-s foarte…glorioase. Nu ma gandisem sa revin cu povestiri inainte de a scrie un roman epic dark fantasy, dar acum o sa o fac🙂

      • September 3, 2015 at 9:32 pm

        Cumva Heart of Courage şi Protectors of the Earth?

        • September 3, 2015 at 9:53 pm

          la ”Pieile de Fier” mai degraba archangel; strength of a thousand men; united we stand, divided we fall. SI cele indicate de tine sunt superbe,dar ele ma duc cu gandul la o batalie finala, de sacrificiu, in care mor toti🙂 Si pt sf sunt unele melodii care ma inspira, de ex. Audiomachine -Blietzkrieg, din care clar voi scoate o poveste de razboi cu bum-bum😀

      • September 4, 2015 at 11:48 am

        În Peter Pan doar zboară corăbiile, nu e chiar la fel, dar imaginea care mi s-a format în minte în direcția asta s-a dus🙂 Abia aștept o nouă povestire!

    • September 3, 2015 at 4:37 pm

      a, si am in intentie sa mai revin cu povestiri din lumea Luizienilor, cu Șamanul, cu inchizitorul Marilov; acum mai cresc lista si cu vanatorii de zei😀

  4. John Dobro
    September 16, 2015 at 12:26 pm

    Samanul a avut si prequel asa ca i-ar merge o continuare, mai ales ca… “ai lasat usa deschisa”. Suntem cu ochii pe tine!🙂

    • September 16, 2015 at 1:21 pm

      pai da, o sa mai scriu si cu el, dar nu pot fi decat prequel-uri, ca in ”Suflet de Artar” a cam murit🙂 Asta daca nu inventez vreo resurectie credibila, o sa ma gandesc (nu exclud ideea).
      Acum scriu insa la o noua ancheta de detectiv a inchizitorului Marilov, in Siberia post-apocaliptica, de data asta nu cu morti-vii, ci cu niste… morti (din nou) vii:)

  5. September 16, 2015 at 3:54 pm

    Ai de gând să țeși și alte legături între ele, în afară de personajul principal? Gen întâmplări și/sau personaje de fundal.

    Avantajul e că ar ieși ceva destul de unitar ce ar putea să ducă sau să se transforme în roman(e). Partea mai puțin plăcută e că la un moment dat va fi recomandat ca prima lor citire să se facă într-o anumită ordine.

  6. September 16, 2015 at 5:54 pm

    la Șaman sigur nu, doar vor fi diverse aventuri ale sale. la Marilov deocamdată nu, cu excepția fundalului (URSS post-apocaliptic), dar treptat vor mai reapare din personajele secundare. La Luizieni se vor petrece în paralel cu nuveleta (precum povestirea deja apărută) sau vor fi aventuri ale altor personaje decât cel principal de acolo (Jacques), de exemplu muschetarul corupt Mareville sau șeful spionilor, Majeres. La kanjeri probabil vor fi aventuri prequel ale personajelor din povestire, pentru că sequel intenționez să scriu un roman (o serie epică dacă are succes) cu haosul războiului civil de după plecarea Împăratului în altă lume. Iar la ”Hoțul de Moarte” da, vor reapare aceleași personaje. Oricum, aceste conexări la proze deja scrise le voi scrie treptat printre altele noi, cu subiecte/personaje originale, nu vreau să mă blochez în niște căi bătute. Și cu ordinea citirii chiar va fi o problemă, căci se vor împrăștia prin reviste diferite, iar eu scriu mult, minim una pe lună; treptat o să fac pe blog niște timelines ca să poată fi urmărite.
    Sorry for the long post, here’s a potato😀

  1. September 1, 2015 at 5:08 pm
  2. September 3, 2015 at 10:26 pm

Leave a Reply

