Home > Fantasy, Recenzii, Scriitori, SF > Ce povestiri am mai citit #58

Ce povestiri am mai citit #58

Nautilus nr. 91, august 2015:

1. Lucian Dragoș Bogdan – Povestea lui Matabwiki, zis Ber. Observ că se conturează o serie a povestirilor-basm începută cu Povestea Quilei. Au în comun un vocabular specific, un ritm molcom care nu alungă deoarece se sprijină pe pasaje descriptive și detalii ce trezesc cunoștințele culturale ale cititorului, precum și un deznodământ nesurprinzător, cu rol de conturare finală a tâlcului care nu este nici prea evident, nici prea subtil.

2. Liviu Surugiu – Renașterea. După mâinile lui Solomon, mă așteptam la ceva deosebit. Și am primit. Scrisă simplu, fără înflorituri, aparent dezordonat, povestea îți și arată unde te duce și se și ține de promisiune. Reușește să te lovească doar prin forța ideii.

3. Mihai Perșinaru – Lecție de viață. “Ce simţea Martin atunci nu putea fi rostit sau simţit de altcineva. Simţea suprem” – o formulare rizibilă, dar în același timp impresionantă. Nu am înțeles rolul trecerilor la persoana I, mai ales că forma aleasă e cea mai primitivă posibilă. De ce “subscribţii” când există “abonamente”? Finalul ar fi căpătat suflu dacă cele scrise în paragraful precedent ar fi fost introduse mult mai devreme, poate chiar la început. Pentru simetrie și revelație.
Bonus: “Vînau mai ales pe cei păcătoşi”.

4. Vlad Dumitru – Secretul fotografiei. Ușor banală, totul e cuminte la ea. Dar mi-a plăcut subiectul.

  1. August 13, 2015 at 8:54 pm

    Mulțumesc! 🙂
    În septembrie, va urma…

  2. August 13, 2015 at 9:11 pm

    Am modificat nițel comentariul, că era posibil să se înțeleagă invers.

  3. August 14, 2015 at 7:12 am

    Avantajul acestei povestiri despre un copil este că am scris-o… când eram un copil. Așa că, acum, după mai bine de treizeci de ani, am modificat doar partea a doua, când eroul revine, matur, încercând să… renască.

    • August 24, 2015 at 1:47 am

      Deci secretul e să scrii și după treizeci de ani. 🙂

  4. August 14, 2015 at 9:55 am

    Mulţumesc pentru aprecieri! 🙂 O singură observaţie – “Povestea Quilei” nu e prima, ci a treia din serie. Primele două “poveşti” au apărut în CPSF Anticipaţia – “Povestea lui Xieng Baohui” în nr. 25-26, iar “Povestea fratelui Jacopo” în nr. 31.

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

