Home > Fantasy, Recenzii, Scriitori, SF > Ce povestiri am mai citit #44

Ce povestiri am mai citit #44

Gazeta SF nr. 50, mai 2015:

1. Florentin Haidamac – Darul. Ideea nu e nouă, dar are atmosferă. Folosirea (în exces a) propozițiilor scurte accentuează starea sufletească a personajului.

2. Andreea-Mihaela Coman – Cutia cu propria-mi pisică. Decinu

3. Lucian-Dragoș Bogdan – O cupă cu Rosy. Multe noțiuni noi introduse în câteva rânduri, ceea ce face prima lectură dificilă. Pe de altă parte, are acel gen de final care lămurește aproape totul, astfel că e mult mai ușor de citit a doua oară. Două construcții nefericite: “ei se supăraseră de ideile lui Rosy” și “Ioanul însă îşi râdea în continuare de ideile lui Rosy”. Iar eu n-aș fi folosit “împământenise” în acest context. 🙂

4. Miloș Dumbraci – ZMB. Seria “povestirilor de război” începută cu Suflet de arțar continuă. Cea mai bună povestire a acestui număr.

5. Ryūnosuke Akutagawa – În crâng. Deznodământul e previzibil, ceea ce nu-l face mai puțin potrivit.

  1. May 6, 2015 at 8:51 am

    Dar dacă Lucian ar fi folosit „se îniosise”… se cam spoil-uia finalul, nu-i așa?

  2. May 6, 2015 at 9:07 am

    Sigur nu există și alte sinonime?

  3. May 6, 2015 at 12:21 pm

    Puteam modifica exprimarea, se găseau variante. Dar adevărul este că nu mi-am dat seama de nepotrivire. M-am lăsat păcălit de limbajul uzual. 🙂 Oricum, tare ideea lui Alex.

  4. May 6, 2015 at 2:04 pm

    multumesc pentru lectura si parere! dar m-ai pus pe ganduri, eu nu o vedeam ca “poveste de razboi”, va trebui sa-mi inspectez subconstientul 🙂
    tinand cont ca in afara de ZMB la GSF mi-au aparut 2 povestiri cu WW2 si mai am una cu Stalingrad la ei, in Nautilus mi-a iesit o povestire cu razboi temporal, la Helion imi pare una cu explorarea unei planete care se cam lasa cu bataie si in lucru am una cu terorism, una cu revolutie si una cu Razbelu din 1877, tocmai m-ai facut sa realizez ca tot ce scriu eu sunt “povesti de razboi”.
    Totusi nu foarte surprinzator tinand cont de meseria mea 🙂

    • May 7, 2015 at 1:24 pm

      Sper doar să nu ajungi să-ți scrii propriile povestiri de război. 😦

      • May 7, 2015 at 3:47 pm

        Păi n-ar mai avea componentă fantasy 😛

      • May 7, 2015 at 4:17 pm

        pai sigur nu o sa le scriu, pt. ca exista doar 3 ipoteze: 1. ramane pace. 2. rusii se tin de cuvant cu promisiunea recenta ca vom fi preferati la rachete nucleare, si cum locuiesc in Bucuresti, cam aia ar fi. 3. e razboi clasic, fara bombe atomice, iar la cat de bine suntem pregatiti logistic, tot nu apuc sa mai povestesc la nepoti. Eu prefer optiunea 1 🙂

        • Valmon
          May 7, 2015 at 9:44 pm

          Si vis pacem, para bellum 😀

  5. John Dobro
    May 7, 2015 at 2:37 pm

    Puschea pe limba, Alex!

  1. May 6, 2015 at 2:47 pm
  2. July 19, 2015 at 3:52 pm

Leave a Reply

