Home > Fantasy, Recenzii, Scriitori, SF > Ce povestiri am mai citit #32

Ce povestiri am mai citit #32

Helion SF nr. 46, octombrie/noiembrie 2014:

1. Florin Purlucă – Zborul 314. Final potrivit, însă schimbarea POV-urilor se putea face mai elegant.

2. Lucian-Dragoş Bogdan – Fantoma din maşinărie. Un limbaj accesibil, care nu oboseşte. Nu am fost convins de ce Gaby nu a avut tăria de a nu se sinucide. Iar toată povestea e spusă din perspectiva lui SMN-530.17, aşa că acesta nu avea cum să ştie care ar fi fost ultimul mesaj al lui Gaby.

3. Diana Giorgiana Vasile – Romana. O scriitură frumoasă pe măsura povestirii.

4. Ambrose Bierce – O însărcinare fără rezultate (traducere de Lucian-Vasile Szabo). Folosind ultimele cuvinte, “nimic deosebit”.

  1. mmcpflorin
    January 27, 2015 at 1:04 pm

    O parere mai complexa in privat sau chiar in comentariu. 🙂 In masura in care se poate. Cautam sa ne perfectionam 🙂

    • mmcpflorin
      January 27, 2015 at 1:08 pm

      Desi, constientizez ca le-am cam bruscat 🙂 Uneori abia dupa cateva paragrafe prinzi ideea ca am trecut in alt plan. Intr-o oarecare masura cred ca si lipsa spatiilor suplimentare contribuie la confuzie. Nu caut sa ma disculp 🙂 cred ca erau bune niste despartitoare gen ***

      • January 27, 2015 at 1:26 pm

        Exact. 🙂 De exemplu, după “gata să pocnească dintr-o clipă în alta.”, “Făcu o pauză scurtă, cât aruncă o privire peste document. Urmeria!”, “‒ Putea fi!”, ” ce era de făcut mai departe?” şi “devenise nebunul”.

        • mmcpflorin
          January 27, 2015 at 1:36 pm

          Bine totusi ca s-a inteles si ca n-am fost sanctionat mai aspru 🙂 :p

  2. January 27, 2015 at 1:39 pm

    Când am ajuns la primul “hop”, am zis că e o scăpare. Pe urmă am văzut că se persistă în greşeală 😀 M-am gândit iniţial la schimbarea unor timpuri verbale, apoi mi-am dat seama că se poate rezolva şi cu steluţe.

    • mmcpflorin
      January 27, 2015 at 1:50 pm

      In word, cand l-am scris, intre planuri am folosit un rand de spatiu. Cu toate ca vazusem formatele folosite de majoritatea revistelor (spatiu dupa fiecare paragraf) n-am realizat ca va afecta lectura, desi era logic. Mi-a scapat asta. De aici inteleg de ce sunt bune cele trei stelute. 🙂 Speram la mai bine. Sa evoluam. Sa ne experimentam pentru urmatorul pas 🙂 Oricum, multumesc pentru critica. Folositoare si incurajatoare. Ma face sa vreau sa fiu mai bun. Si inca ceva 🙂 chiar dai dovada de multa, dar multa rabdare. Nu stiu pe cineva care sa fie la curent cu lectura prozelor debutantilor din revistele de profil f&sf asa cum esti tu.

  3. January 27, 2015 at 1:57 pm

    Mă bate gândul, de câteva luni, să fac un fel de index pe autori, povestiri şi/sau numere de revistă.

    • mmcpflorin
      January 27, 2015 at 2:07 pm

      Ar fi super. Insa s-ar dovedi o munca titanica, cel putin dpmdv. Dar, pe de alta parte, ar fi piatra de temelie a noii generatii de autori autohtoni. Banuiesc ca toti aspira la statutul de scriitori profi 🙂

  4. Valmon
    January 27, 2015 at 11:15 pm

    Ce am observat la povestirile astea sf, in general: ideile sunt bune si interesante, scriitura, in schimb schioapata.

  5. January 27, 2015 at 11:18 pm

    Da, la unii e de muncă.

    • mmcpflorin
      January 28, 2015 at 6:02 am

      Parerea mea ca si incepator, vizavi de Romania. Lipsa cumparatorilor de carte, probabilitatea extrem de mica de ati face un job din asta, numarul mic(insignifiabil aproape) de autori autohtoni care au izbutit afara, toate astea, cumulate, te forteaza sa pui scriitura pe post de hobby. Eu bine, asta nu-i bine! Constructiv vorbind. Spre exemplu nu scriu zilnic, asa cum ar trebui (desi atunci cand nu pun pe hartie fac exercitiu mintal) si prin asta pierd la capitolul formare. Ce pot sa spun, chiar si o proza scurta, pentru a fi competitiva/buna are nevoie de timp pana sa fie gata de livrat.
      Cat despre calitatea scriiturii debutantilor, raspunsul este simplu: concurenta redusa, filtre si acceptare spre publicare usoare.
      Acum nu vreau sa spun ca revistele de la noi accepta chiar orice, nici vorba, dar nu au nici solicitarile Analog, Tor sau Clarkes etc.

  6. Valmon
    January 28, 2015 at 7:40 am

    Raspunsul ar fii atelierele de scriere, talentul natural este extrem de rar si, in mare parte un mit. Scrisul se invata, ca orice meserie, ar trebui totusi si o oarecare aplecare. Dar, cum spuneai, daca e pe post de hobby merge si asa, poate apare un talent natural 😀

    • mmcpflorin
      January 28, 2015 at 8:08 am

      Tind sa cred ca apare, dar nu te poti astepta la minuni de pe azi pe maine. Dpmdv scrisul este mai solicitant decat cititul. Fiind prea obosit sa-ti storci creierii scriind, macar ar trebui ca autorul sa citeasca cat de des poate. Eu unul “fur” destul de mult din citit. Totodata, genul asta de citire te incetineste. Dar chiar si asa, daca vrei se poate. Nu mai retin cine spunea ca “imposibilul inseamna ca n-ai ales metoda potrivita, inca”. Eu sper sa pot face ceva in sensul asta. Daca ma vedeti ca dispar cam mult din peisaj, nemotivat, aveti cale libera sa ma luati la 13 14. 🙂 By the way, de la ce vine exprimarea asta “a oua la 13 14”?

  7. January 28, 2015 at 10:47 am

    Majoritatea aveam slujbe fără mari legături cu scrisul. Profesori, medici, ingineri, economiști sau studenți. Puțini scriitori consecvenți lucrează în jurnalism. E ca în poanta aia studențească. Când ai cu cine nu ai unde, Când ai unde nu ai cu cine! Chiar așa… există scriitori profesioniști care să trăiască doar din scriitură SF & F?

    • mmcpflorin
      January 28, 2015 at 11:10 am

      La noi nu cred ca exista vreunul care sa traiasca din scris. Afara cred ca sunt destui sefisti care o duc bine de pe urma cartilor scrise.

      • January 28, 2015 at 11:24 am

        Nu am nici o idee despre cât câștigă un autor de pe urma unui roman ca să pot spune dacă merită sau nu 🙂 Dar e trist să nu putem susține, ca cititori, măcar doi trei scriitori profesioniști de SF.

        • mmcpflorin
          January 28, 2015 at 11:28 am

          De la noi sau de afara?

  8. January 28, 2015 at 12:26 pm

    La noi nu există. Poate Cărtărescu.

    • mmcpflorin
      January 28, 2015 at 3:32 pm

      Și Neagu Djuvara susținea că trăiește exclusiv din scris, în ultimii ani. Sper să nu mă înșel, doar ce el este istoric.

      • January 28, 2015 at 3:46 pm

        Scriitorii de SF, o mare frăție de hobbiști 🙂

      • Valmon
        January 28, 2015 at 9:11 pm

        Djuvara are o pensie bunicica de la statul francez, a lucrat prin diplomatie, deci nu traieste din scris. Cartarescu nu cred ca se recunoaste ca sf-ist, macar ca Orbitor a aparut in Franta in colectia Folio SF de la Gallimard.

        • mmcpflorin
          January 28, 2015 at 9:33 pm

          Parcă l-am auzit pe Djuvara susținând într-un interviu că veniturile sale vin din scris. Din păcate nu mai rețin în care. În fine, nu asta-i relevant. Fie că sunt unul sau doi autori de la noi care trăiesc din asta, chiar nu se compară cu numărul celor de peste graniță.

  9. January 29, 2015 at 5:29 pm

    nici numărul cumpărătorilor nu se compară. iar venitul scriitorilor depinde DIRECT de (adică e procent din) vînzări.

  10. January 29, 2015 at 5:33 pm

    La noi (de ce) nu e (şi) procent din vânzări?

    • January 29, 2015 at 6:06 pm

      ba este. în toate contractele scrie asta. (prespun; am mai auzit de cărți publicate fără contract, dar de contracte care să nu prevadă drepturi de autor, nu). problema la noi e cu respectarea celor scrise în contracte. editura vinde cartea și nu-ți dă banii. sau librăria vinde cartea și nu dă bani editurii, care, normal, nu-ți dă banii, că n-are ce. și tot așa.

  11. January 29, 2015 at 8:14 pm

    Dacă problema câștigului nu prea se pune (adică nu există scriitor care să trăiască decent numai din proză sf) 🙂 de ce nu apar volumele scriitorilor de SF direct în varianta electronică? Suntem sefiști la urma urmei, ce ne tot împiedicăm în hârtie!? Un site dedicat sf-ului cu volume ale autorilor români. Cu biografie, cu texte diverse, culegeri de povestiri etc. Totul în format(e) pentru ebookuri. Sau poate există…

    • January 29, 2015 at 8:24 pm

      dacă tot nu se pune problema ca românii să facă bani din scris… adică cum nu se pune? a nu putea e o chestie, a nu-ți dori e alta. înțeleg că vreți ca autorii români să publice gratis? adică să împrăștie tuturor celor doritori scrierile lor? gatis? dacă sînt doritori, presupun că ar da cîțiva lei pe o carte a unui român. măcar să-l încurajeze să mai scrie. sau sînt doritori doar de chestii gratis? o acadea, o carte, o scobitoare…
      pe de altă parte să înțeleg că nu ați găsit ebookuri de autori români? dar ați căutat? ați intrat eelefant.ro, și n-ați găsit? ați încercat la millennium? zic de millennium pentru că știu că noi avem cam tot ce am publicat (români) și în format digital. și cred că lumea interesată de autori români de sf&f știe că la millennium au cam apărut în ultimii 10 ani. nu numai millennium, dar și eagle a scos mai tot și ca ebookuri. uite, vă dau un link: http://www.elefant.ro/ebooks/fictiune/literatura-de-divertisment/sf-fantasy
      spor la cumpărături.

      • January 29, 2015 at 8:33 pm

        Nu mă așteptam să fiu luat la șuturi. Eu doar am venit în completarea a ceea ce ați spus anterior. Am pus un icon care sugera că glumesc „ca nu se prea pune problema”. Era o ironie 🙂 Cărțile electronice nu trebuie să fie gratuite, nici vorbă de așa ceva! Nu am zis așa ceva. Am cumpărat destul de multe de pe elefant și multe de la editura dvs. ca să știu ce este acolo. Mulțumesc pentru urarea de la final. Cumpăr cam tot ce iese, mai greu cu timpul pentru citit 🙂

        • January 29, 2015 at 8:38 pm

          atunci îmi cer scuze, am fost cam ciufut. dar fiți mai atent cum formulați ceea ce vreți să spuneți. altfel, veți avea parte de reacții ca a mea. din ceea ce ați spus (după cum ați formulat, mai exact) nu mi-a părut că ați cumpărat multe cărți și știți că se găsesc dacă vrei să le cauți, ba dimpotrivă.

  12. January 29, 2015 at 8:18 pm

    Pentru că se piratează foarte uşor 🙂

    • January 29, 2015 at 8:36 pm

      Nu e un motiv suficient 🙂

    • January 29, 2015 at 8:48 pm

      Nu ați fost ciufut, indiferent ce o fi însemnând asta. Ați fost nepoliticos 🙂 Ce am spus eu și la ce ați reacționat dvs sunt … cum două diferite, nu credeți? Fiecare, firește, cu preocupările lui. Eu am spus că poate ar fi mai bine pentru autori să publice cât mai mult în format electronic, iar dvs. m-ați trimis la… librărie? În contrapartidă eu vă invit la… o bere! 🙂

      • January 29, 2015 at 9:00 pm

        v-am trimis la librăria unde se găsesc cărțile electronice ale autorilor români. adică exact acolo unde spuneați că ați dori, dacă ar exista etc.

    • Valmon
      January 29, 2015 at 9:14 pm

      Ce piratare, n-am dat peste nici unebook romanesc piratat, doar carti scanate!

  13. mmcpflorin
    January 29, 2015 at 8:49 pm

    Mai curând haideți să punem altfel problema vizavi de autorii români de sf (în special pufanii 🙂 ), nu lipsa cumpărătorilor le fac buzunarele să fie pustii ci anonimatul. Nimeni nu te cumpără pentru din compasiune (în afară de neamuri și amici). Trebuie să fii extrem de bun, să vii cu recomandări solide.

    • January 29, 2015 at 8:55 pm

      Să ști, Florin că eu de autorii români vorbeam. 100%! Și, în special, de cei care încă nu au un „nume” 🙂

      • mmcpflorin
        January 29, 2015 at 9:31 pm

        off, greu se mai clădesc numele astea. avem de ras Daniele 🙂

        • January 29, 2015 at 9:40 pm

          Dacă în școli ar există la limba română măcar o oră de literatură din genurile Ficțiunii Speculative… poate am avea o șansă 🙂

  14. mmcpflorin
    January 29, 2015 at 8:50 pm

    Scuze pentru greșeala din comentariu 🙂

  15. January 29, 2015 at 9:08 pm

    numele se face. în timp. dacă vrei să publici două povestiri într-un fanzin și să fii celebru… treaba ta, dar e cam greu. cu două-trei povestiri te poți face remarcat însă de un editor. care te va urmări, va citi ce vei mai publica… și tot așa. iar cititorii pe care i-ai cucerit cu povestirile poate îți vor cumpăra și cartea. cînd va ieși. iar dacă o vor cumpăra, 7% (cam ăsta e procentul) din încasări vor fi ale tale. și dacă vinzi într-un an vreo 15000 de exemplare, se cheamă că ai avea cam un salariu mediu pe lună. asta la noi. la ăia care publică pentru cititori de limbă engleză e mai complicat, trebuie să vîndă mult. e drept că, teoretic, e mai ușor, pentru că au vreo 600 de milioane de vorbitori ai limbii, pe cînd la noi sînt doar 20. și cam așa se fac caculele. teoretic, se poate trăi din scris în România. practic, e mai greu. și oricu irealizabil cu 2-300 de exemplare cîte vînd autorii români.

    • January 29, 2015 at 9:16 pm

      Ah, în sfârșit! Asta doream să aud! O opinie pertinentă și la obiect. Mulțumesc mult! 🙂 Eu sunt un pic cam prea în vârstă ca să las afacerea și să mă dedic scrisului (deși Raymond Chandler cam la vârsta mea s-a apucat de scris), dar astfel de opinii sunt aur pentru cei mai tineri. Cel puțin așa cred 🙂 și mai cred că este nevoie de critică (de critici). Scriitori au nevoie de așa ceva. Cât mai multă!

  16. mmcpflorin
    January 29, 2015 at 9:29 pm

    N-am experiența vânzărilor, încă, dar ajung eu și acolo. Din postura în care mă aflu acum, dacă aș vinde 15000 de exemplare din primul roman, pentru mine s-ar cheama succes garantat. Deși, un asemenea tiraj îmi pare fabulos!

  17. January 29, 2015 at 9:54 pm

    nu e vorba de un tiraj, e vorba de total vînzări. care se adună din mai multe tiraje succesive

    • mmcpflorin
      January 29, 2015 at 10:20 pm

      Am înțeles. Chiar și așa, îmi pare un ,,scor,, bunicel. Cum spuneam, vorbesc din prisma unui debutant. Nu cunosc artificiile și datele din spatele unei munci de editor și nu pot decât să aprob. Eu unul m-aș mulțumi dacă din scris aș reuși să scot același salariu care îl am în prezent. Cu siguranță m-aș dedica complet scriiturii.

  18. January 30, 2015 at 8:38 am

    Și eventual un traseu (literar) ca al lui Andrzej Sapkowski 🙂

    • January 30, 2015 at 8:55 am

      Sapkowski, Lukianenko, Gluhovski măcar

      • mmcpflorin
        January 30, 2015 at 8:59 am

        Promitem sa ne dam toata silinta. Pas cu pas scoatem noi ceva bun din cutiutele minunate. Imposibil nu exista!

        • January 30, 2015 at 9:10 am

          problema e că toți ăștia, înainte de a fi Sapkowski (Lukianenko, Gluhovski) internaționalul au fost Sapkowski (Lukianenko, Gluhovski) – marele autor polonez (rus).

          • mmcpflorin
            January 30, 2015 at 9:26 am

            Pai daca esti neica nimeni in tara, cu siguranta ca asta vei fi si afara. Cu tot cu optimismul meu, sunt constient ca pasii sunt de urmat marunt si realist. Pana si gogosile au nevoie de timp sa creasca, in prima faza. Eu mi-am termen 10 ani sa-mi pot demonstra ca sunt apt de luat in seama. 4 au trecut deja. In primii 2 am scris pentru minesi amicii mei (ma apuca si pe mine rasul cand imi recitesc creatiile) apoi am pasit in lumea fanzinelor ( asta era in 2012, cu proza Iman). Abia de acum vine greul

    • mmcpflorin
      January 30, 2015 at 8:56 am

      Ei, prea generos cu asemenea intentii 🙂

  19. January 30, 2015 at 9:12 am

    Vreau romane SF/fantasy (măcar) “ca afară”. E adevărat, n-am citit tot ce a fost scos de autorii români…

    • mmcpflorin
      January 30, 2015 at 9:29 am

      Ar fi un mare pas. Dar cica primii sunt grei. Restul vin narural

    • January 30, 2015 at 10:15 am

      Toți vor romane ca afară 🙂 Însă, (1) din povestiri nu câștigi nimic sau foarte puțin (eu am câștigat în 2014 din povestiri 1100 lei – la concursuri!) și (2) 15.000 de volume vândute pe an e multișor. Un tiraj mediu este de 1.000-1.500 (cf. ziarul financiar – aici poate ne ajută editorii). „Cimitirul din Praga” de Umberto Eco s-a vândut în 2011 în 15.000 de exemplare! Sau altfel spus, Florin, ai nevoie de 10 cărți pe an pentru a trăi din scris (atenție! calcul contabilicesc!). Sunt convins că dacă cititorii te primesc bine, editurile sunt mulțumite și te promovează poți câștiga suficient din 3-4 titluri anual. Adică o carte la 3 luni. Nici nu e așa imposibil, dacă și numai dacă te dedici scrisului 🙂

      • January 30, 2015 at 10:19 am

        nu trebuie ieșit cu mai multe cărți pe an. dar trebuie să ai mai multe cărți la vînzare. nici stephen king nu scoate 5 romane pe an. dar are pe piață tot timpul 20 de cărți (am dat și eu o cifră, n-am numărat). toate îi aduc bani. unele mai mulți, altele mai puțini. contează suma totală.

        • January 30, 2015 at 10:27 am

          Corect! Puteți să ne spuneți cam care e tirajul mediu a unei cărți SF de autor român la Millenlium? Dacă nu cer prea mult… așa aproximativ, concurența poate nu citește aici 🙂

          • January 30, 2015 at 10:35 am

            Tirajele nu sînt publice. Împreună cu datele referitoare la drepturile de autor, ele sînt cuprinse în contracte, iar contractele sînt secrete. Așa e peste tot.
            Bine, se cam știu și procentele care revin autorilor – 7-10% (așa e și la noi, și aiurea). Tirajele autorilor români nu trec de 500. Evident că sînt și excepții. Cărtărescu iese din prima în cîteva mii, pentru că editorul știe că se vinde. Avem și noi autori de SF care au vîndut peste 500, chiar și peste 3000. Dar depinde și de editură, de distribuția pe care o poate asigura editura etc.
            Știu că toți vor să vîndă cui miile. Așa cum toți autorii străini vor să vîndă cît Martin sau King. Ei, nu vînd. Mulți autori super-premiați nu vînd nici 10% din cît vînd cei doi.
            Pentru mine, dacă un autor român de SF&F vine 500 de exemplare, e OK. îi scot și următoarea carte cu mare bucurie.

            • mmcpflorin
              January 30, 2015 at 10:46 am

              Respectand piata de la noi, sa stii ca 500 de insi au scos bani din buzunar pentru tine, e un inceput acceptabil.

        • mmcpflorin
          January 30, 2015 at 10:31 am

          Corect. Doar ca trebuiesc sa fie de calitate pentru republicare. Altfel…

          • January 30, 2015 at 10:36 am

            trebuie să fie cerute de public. o carte stă pe piață (și se trag tiraje succesive, ediții noi) atîta vreme cît este cerută de public.

      • mmcpflorin
        January 30, 2015 at 10:29 am

        Uau! 1100 de lei din povestiri. Pai asta e bine.

    • January 30, 2015 at 10:25 am

      cred că avem ceva romane care ar putea avea oarece succes și afară. Abația, Sfîșierea, DemNet, poate și seria Taravik… se adună. și împărțindu-le la cei 30 de autori români, iese un procentaj bunicel zic eu. cred că …și la sfîrșit a mai rămas coșmarul, Taxidermie și-ar putea găsi și ele un public.

      • January 30, 2015 at 10:35 am

        Taravik și Taxidermie încă nu am citit, restul da și vă dau dreptate.

      • mmcpflorin
        January 30, 2015 at 10:35 am

        Nu stiu care-i “schema” de publicare afara. Din ce vad marile edituri nu publica decat prin intermediul agentilor literari. Nu cred ca toata dilema sta in traducere ca sa poti fi publicat afara. Asa ar traduce toti cartile scrise si le-ar arunca pe campul de lupta.

        • January 30, 2015 at 10:50 am

          Da, afară regula e alta. Editurile discută cu agenții literari. NUMAI cu ei. Dar agentul literar există doar pe o piață în care scriitorii cîștigă suficient cît să asigure (un număr de, evident, nu unul singur) cîștiguri atractive și pentru agent. Un agent are mai mulți scriitori pe care-i reprezintă și din cei cam 20% din veniturile autorilor își poate asigura și el venituri decente (uneori chiar mai mult decît atît). Că de la unul nu ia nimic, iar de la altul ia cît pentru trei… asta e, așa merge treaba.
          Dar avantajul nostru, în SF&F, e că te poți face remarcat pe piața revistelor, mai pui mîna pe un premiu-două (nu e necesar, dar dă bine atunci cînd se întîmplă) și găsești mai repede un agent. Vorbesc despre premiile de-afară, alea care contează pentru toată lumea. Noi încă nu avem o cultură a premiilor, încă nu însemană nimic un premiu pentru editori. Evident că atunci cînd la un concurs se dau 20 de premii/mențiuni, acel concurs chiar nu mai însemană nimic. Cînd categoriile se schimbă de la an la an în funcție de cui vrea juriul să dea premiul respectiv iarăși avem o problemă. Păcat de efortul de a organiza un premiu, dacă, tot organizatorul este cel care se străduiește să-l compromită.
          Discuția e luuungă, sper să dezbatem problema la Final Frontier, în martie (dacă se va reuși anul ăsta organizarea).

          • January 30, 2015 at 11:07 am

            Nu nu nu, vă rog eu, nu dărâmați mitul concursurilor! 🙂 Concursurile atrag debutanții! e un mod onorabil de a începe să scrii, e un loc în care primești imediat feedback. Concursurile și poșta redacției (din păcate am observat că nu mai e la modă) sunt mijloace excelente prin care debutanții pot primi critică.

          • mmcpflorin
            January 31, 2015 at 12:13 pm

            Cunoaștem genul acesta de premii 🙂

  20. January 30, 2015 at 10:56 am

    Cred că contează foarte mult și promovarea proprie. Să ai site pentru volum, să scrii despre, să strângi ce se scrie despre volum și, dacă ai talent, să socializezi cât mai des cu fanii.

    • January 30, 2015 at 11:05 am

      Da, promovarea se împarte între autor și editură.

      • mmcpflorin
        January 30, 2015 at 11:25 am

        Inevitabil trebuie sa fie implicat si autorul in promovare. Iti pui si moate daca asta-i necesar sa aduci un plus vanzarilor.

  21. January 30, 2015 at 12:44 pm

    Cât câștigă Kameron Hurley:
    http://www.kameronhurley.com/?p=14582

    • mmcpflorin
      January 30, 2015 at 1:22 pm

      Cat de folositoare aceasta informatie. Oricum, sa renunti la noi la slujba de zi cu zi ar fi sinonim cu sinucederea. As avea curaj sa incerc asta, dar in anumite conditii 🙂 impuse si puse la cale de mine. Cand ma voi numi profi cu acte in regula si pt maxim un an(in baza unui concediu fara plata pe un an). Dupa care urmeaza boxul de la sotie 🙂
      In alta ordine de idei, dupa cum bine specifica michael, premiile fac diferenta. In cazul de fata avansul de la 6500 la 20000.

  22. February 1, 2015 at 8:01 pm

    #Assassin: Mulţumesc pentru aprecierile şi observaţiile legate de povestire!

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

