Home > Fantasy, Recenzii, Scriitori, SF > Ce povestiri am mai citit #14

Ce povestiri am mai citit #14

Ficţiuni.ro nr. 7, aprilie 2014:

1. Lucian Dragos BogdanVânturile blânde ale verii (1, 2 şi 3) – autorul povestirii Moartea unei prinţese înaripate confirmă că este talentat şi astfel clasamentul meu personal (care, de altfel, nu are, deocamdată, o anumită ordine) se extinde din nou. Ca de fiecare dată când imi place o povestire, mă găndesc cât de bun ar fi un roman cu aceeaşi scriitură (eventual şi cu acelaşi fir narativ, fireşte extins). Ştiu, e posibil ca anumiţi autori să fie foarte buni doar atunci când scriu povestiri, însă eu văd romanul ca fiind un pas evolutiv faţă de povestiri.

2. Teodora Matei – Teddy – începutul e înşelător, povestea e superbă. Nu a fost o întâmplare că Greu de dezlegat mi s-a părut a fi cea mai bună povestire din Gazeta SF nr. 36.

3. Eugen Gomboş – Beronophon – mi-a plăcut mult; foarte asemănătoare cu o povestire despre (moartea lui) Socrate pe care am citit-o înainte de 1989 şi care se învârtea în jurului celebrului citat “Ştiu că nu ştiu nimic şi nici măcar asta nu ştiu”.

4. Maria-Laura Antohe – Poftă nestăvilită – sunt sătul de povestiri cu vampiri/zombies, dar ideile (oarecum) originale şi execuţiile lor încă pot surprinde uneori.

5. Victor Cilincă – Înlocuitorul – cea mai bună povestire a acestui număr.

Altele:

1. Alexandru Dan – Ochii Himerei – mmm, începe foarte bine (construcţia frazei, vocabular şi forţă descriptivă), dar pe parcurs apar unele pasaje pe care eu le-aş fi eliminat/condensat. Şi există un oarecare exces de virgule pe care eu îl interpretez că denotă meticulozitate, chiar şi în cadrul unor paragrafe mai expresive.

2. Ambrose Bierce – Beyond the Wall – puţin greoaie dpdv al sintaxei, însă mi-a plăcut atât morala, cât şi reacţia naratorului la final.

  1. May 20, 2014 at 1:11 pm

    Multumesc

  2. May 20, 2014 at 1:24 pm

    Pe cand un roman cu Soimanul?

  3. May 21, 2014 at 7:54 pm

    Ha, ha, sa-l intreb! 🙂

  4. June 3, 2014 at 8:17 pm

    Mulţumesc pentru aprecierile făcute la adresa povestirilor “Moartea unei prinţese înaripate” şi “Vânturile blânde ale verii”. Mă bucur că v-au plăcut.

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

